انبارگردانی، که به وظایف متنوع مربوط به نگهداری محصولات اشاره دارد، با آموزش کارکنان در استفاده از انواع نرم‌افزارهای حسابداری کاوش فردا، منجر به صرفه‌جویی در زمان و افزایش دقت در عملکرد آن ها می‌شود.

در این نوشتار، به جزئیات آموزش انبارگردانی می‌پردازیم. ابتدا روش‌ها و فواید آن را شرح می‌دهیم، سپس به مراحل و نکات مهم آن می‌پردازیم. بنابراین، اگر تمایل به یادگیری مدیریت انبار دارید، با ما در این مطلب همراه باشید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با امکانات نرم افزارهای حسابداری کاوش فردا

مفهوم انبارگردانی در زمینه حسابداری چیست؟

موجودی کالا در انبار برای فعالیت‌های روزانه کسب‌وکار بسیار حیاتی است. تعیین و نظارت بر موجودی انبار، به همراه حسابداری و اصلاح مقادیر، جزء وظایف اساسی انباردار محسوب می‌شود. حسابرسی به موجودی انبار در دوره‌های مختلف صورت می‌گیرد. کنترل، شمارش و ثبت اطلاعات کالا در انبار، به عنوان فعالیت‌های دوره‌ای، به عنوان انبارگردانی شناخته می‌شوند.

برنامه‌های حسابداری نیز به ساده‌تر شدن فرآیند مدیریت انبار کمک می‌کنند. در زبان انگلیسی، “Stock-taking” به عنوان مفهوم انبارگردانی شناخته می‌شود و فعالیت‌هایی مانند شمارش و ثبت اطلاعات محصولات موجود و تطابق آن ها با اسناد خرید، به عنوان جزء اصلی این فرآیند محسوب می‌شوند.

علاوه بر بهبود توزیع و برقراری نظم در محیط نگهداری، مدیریت انبار تأثیرات دیگری روی کسب ‌و کار دارد. اندازه‌گیری کمی و کیفیت کالاهای انبار، مرتب‌سازی و برچسب‌زنی انواع تگ، باعث ایجاد ترتیب در دفاتر مالی می‌شود.

شناسایی هرگونه اختلاف بین تعداد و نوع کالاهای موجود و اطلاعات واحد فروش، احتمال وقوع خطا را کاهش می‌دهد. در صورتی که آموزش مدیریت انبار به شکل صحیح انجام شود، امنیت خاصی را به فضای انبار اضافه می‌کند.

انبارگردانی چیست؟

انبارگردانی چیست

به طور کلی، عملیات انبارگردانی در حسابداری به این صورت تعریف می‌شود: کنترل فیزیکی فضای انبار، شمارش دستی موجودی کالاها در یک یا چند بازه زمانی مشخص و بررسی تطابق آن با موجودی ثبت شده در سیستم انبارداری و کاردکس کالا، عملیات انبارگردانی نامیده می‌شود.

کنترل انبار و مدیریت موجودی انبار عموماً به صورت سالانه اجرا می‌شود؛ بنابراین، لازم است با دقت بالا و رعایت اصول مربوطه انجام شود. به عنوان مثال، نظارت بر ورود و خروج افراد به انبار ضروری است و همه کالاها باید دارای برچسب و تگ نام باشند؛ همچنین، پلمپ انبار باید به درستی انجام شود و موارد دیگر مشابه.

بعضی شرکت‌ها به دلیل تعداد بالای انبارها یا مواد و کالاهای موجود، عملیات مدیریت انبار را چندین بار در سال اجرا می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از شرکت‌ها بر اساس نوع فعالیت و سایر شرایط، قوانین شخصی‌سازی شده‌ای را برای مدیریت انبار خود اعمال می‌کنند.

تمامی این عملیات، اصول و قوانین مربوط به انبارداری، با هدف حفظ، نگهداری و مراقبت از مواد و کالاهای موجود در انبار انجام می‌شوند، و از این رو، این موضوع بسیار اهمیت دارد.

چرا شرکت‌ها نیاز به انبارگردانی دارند؟

چرا شرکت ها نیاز به انبارگردانی دارند

همانطور که می‌دانید، موجودی کالاها یکی از مهم‌ترین دارایی‌های یک شرکت است. در پایان هر دوره مالی، ارزش موجودی کالاها تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر سود و زیان شرکت‌ها خواهد داشت؛ به همین دلیل، در هر دوره مالی حداقل یکبار لازم است که موجودی کلی کالاهای شرکت شمارش شود تا اطمینان حاصل شود که موجودی واقعی انبار با موجودی سیستمی همخوانی دارد.

اشتباهات در ثبت ورود و خروج کالا در سیستم، عدم ثبت برخی از رویدادهای مالی مانند خرید و فروش، ضایعات ثبت‌نشده، سرقت و دلایل دیگر، باعث ایجاد اختلاف بین موجودی واقعی در انبار و موجودی ثبت‌شده در سیستم نرم‌افزار مالی می‌شوند. به همین دلیل، نیاز به انجام عملیات انبارگردانی در فواصل زمانی مشخص است که این فواصل، با توجه به نوع فعالیت و هر صنف، متفاوت خواهد بود.

اهمیت انبارگردانی در پیمانکاری

مدیریت انبار نقش مهمی در پیمانکاری، حصول اطمینان از عملیات کارآمد و تکمیل به موقع پروژه ایفا می کند. مدیریت موثر انبار به پیمانکاران امکان می دهد تا سطح موجودی بهینه را حفظ کنند و کمبود یا موجودی اضافی را به حداقل برسانند. سازماندهی و ردیابی صحیح مواد در انبارها باعث افزایش بهره وری و جلوگیری از تنگناهای پروژه می شود. علاوه بر این، مدیریت کارآمد انبار پروتکل های ایمنی را افزایش می دهد و خطر تصادفات و صدمات در محل را کاهش می دهد. به طور کلی، مدیریت انبار با ساده‌سازی لجستیک، بهینه‌سازی موجودی و حصول اطمینان از رعایت مقررات، به موفقیت و سودآوری پروژه‌های پیمانکاری کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر: دریافت دموی رایگان نرم افزار حسابداری پیمانکاری

هدف از انبارگردانی در شرکت ها چیست؟

هدف اصلی از انبارگردانی، انجام شمارش موجودی اقلام کالا است تا اطمینان حاصل شود که کالاها به تعداد و کیفیت مورد نیاز موجود هستند. به همین دلیل، در انجام انبارداری، الزاماتی باید رعایت شود، از جمله الصاق تگ به هر کالا. همچنین باید مواردی از قبیل پلمپ انبار، کنترل ورود و خروج کارکنان و اشخاص به انبار، مرتب‌سازی کالاها و سایر مسائل امنیتی مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

چه کسانی باید در انبارگردانی جضور داشته باشند

انبارگردانی معمولاً باید در حضور افراد زیر انجام شود:

  • سرپرست انبارگردان
  • گروه کنترل
  • انباردار

گروه‌های شمارش دارای دو نفر هستند؛ یک نفر شمارش‌گر و یک نفر ثبت‌کننده که مسئول شمارش اقلام و ثبت آن‌ها در تگ‌های شمارش هستند.

نکته مهمی که باید توجه شود، این است که در زمان انبارداری، انباردار که اطلاعات جامعی از چیدمان و مکان‌های قرارگیری کالاها دارد، حتماً باید در عملیات انبارگردانی حضور داشته باشد.

ثبت انبارگردانی در حسابداری پیمانکاری

انبارگردانی در حسابداری پیمانکاری شامل مدیریت مالی دقیق متناسب با قراردادها است. ردیابی دقیق هزینه ها، درآمدها و هزینه های مرتبط با خدمات انبارداری ارائه شده تحت قراردادها را تضمین می کند. از طریق حسابداری پیمانکاری، انبارها می توانند سودآوری را ارزیابی کنند، جریان های نقدی را مدیریت کنند و به طور موثر به تعهدات قراردادی پایبند باشند. این شامل نظارت بر هزینه هایی مانند نیروی کار، تجهیزات و خدمات آب و برق و همچنین درآمدهای حاصل از هزینه های ذخیره سازی یا سایر خدمات است.

مطالعه بیشتر: حسابداری پیمانکاری چیست؟

انواع انبارگردانی

به طور کلی، سه نوع اصلی از انبارگردانی وجود دارد:

پایان سال

انبارگردانی پایان سال، معمولاً یک بار در پایان هر سال برگزار می‌شود و هدف آن شمارش تمامی کالاها به منظور انتقال موجودی انبار به سال بعد است.

میان دوره

انبارگردانی میان‌دوره معمولاً در پایان نیمه اول سال برگزار می‌شود و همانند پایان سال، هدف آن شمارش تمامی کالاها است.

رندوم

این نوع از انبارگردانی در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر از دو مورد قبل برگزار می‌شود و هدف آن اطمینان از صحت موجودی ثبت‌شده برای کالاهای انبار است. در این مدل، تنها یک تعداد محدودی از کالاها به صورت رندم شمارش می‌شوند و سپس مطابقت آن با کارتکس موجودی بررسی می‌شود.

مطالعه بیشتر: کدینگ حسابداری و مراحل آن

مزایا انبارگردانی چیست؟

انبار یکی از بخش‌های حیاتی یک شرکت محسوب می‌شود؛ محلی که تمام محصولات و کالاهای قابل ارائه توسط آن شرکت در آن ذخیره می‌شوند. در واقع بخش اعظمی از سود یک شرکت در موجودی کالاهای آن شرکت است؛ بنابراین انبار و مقوله انبارگردانی اهمیت بالایی برای شرکت ها دارد.در ادامه به مزایا آن اشاره شده است:

  • حصول اطمینان از دقت اعداد در صورت‌های مالی.
  • کاهش خطای انسانی با بررسی عملکرد حسابداران و انبارداران.
  • جداسازی ضایعات و کالاهای غیرقابل مصرف و برقراری نظم در انبار.
  • جلوگیری از تجمع بیش از حد کالا در انبار و خسارات ناشی از فساد و فرسایش کالاهای دارای تاریخ انقضا.

چه کسی وظیفه انبارگردانی را بر عهده دارد؟

وظیفه انبارگردانی بر عهده کیست؟

در بسیاری از شرکت‌ها، وظایف انباردار به‌طور معمول شامل نگهداری و حفظ انبار، چیدمان کالاها و انبارگردانی است. معمولاً مدیریت انبار به صورت دوره‌ای با حضور انباردار و یکی از اعضای تیم حسابداری انجام می‌شود.

در انبارگردانی، چگونه شمارش کالاها انجام می‌شود؟

به‌طور معمول، برای افزایش دقت و کاهش خطا، شمارش موجودی انبار در تعدادی دفعات متعدد تکرار می‌شود.

تک شمارشی

در این حالت، شمارش موجودی یک بار انجام می‌شود و در صورت عدم وجود مغایرت بین موجودی و عدد ثبت شده در کاردکس، گزارش صحت موجودی صادر می‌شود. اما اگر مغایرتی میان موجودی و کاردکس وجود داشته باشد، کالاها لیست می‌شوند و دوباره شمارش انجام می‌گیرد.

دو شمارشی

در این حالت، شمارش موجودی برای دومین بار انجام می‌شود و اگر عدد حاصل از شمارش دوم با عدد شمارش اول برابر باشد، مقدار شمارش شده قابل قبول است و به عنوان موجودی صحیح اعلام می‌شود. اما اگر مغایرتی بین دو شمارش وجود داشته باشد، حالت سه شمارشی روی می‌دهد.

سه شمارشی

در این حالت، شمارش موجودی برای سومین بار انجام می‌شود و فقط عدد حاصل از شمارش سوم معتبر است و به عنوان موجودی صحیح ثبت می‌شود.

نکات انبارگردانی در پایان هر سال

نکات مهمی که در پایان هر سال برای انبارگردانی لازم است مدنظر قرار بگیرند عبارتند از:

1-نکات قبل از شمارش کالا

  • اولین گام، انتخاب یک فرد مناسب به‌عنوان هماهنگ‌کننده انبارگردانی است.
  • قبل از آغاز عملیات شمارش کالا، هماهنگ‌کننده باید دستورالعملی که پیش‌تر تهیه شده است را به دقت بررسی کند و در صورتی که هر گونه نقص یا مشکلی وجود داشته باشد، باید آن را به اطلاع مسئولین شرکت برساند.
  • روزها و ساعات شمارش انبار باید مشخص باشند و این اطلاعات باید به صورت کتبی به بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود، به‌طوری‌که اعلام شود انبار در روزهای مشخص شده برای شمارش، تعطیل است.
  • گروه‌های شمارش باید قبلاً با ذکر اسامی تعیین شده و آموزش کافی را دریافت کرده باشند.
  • هماهنگ‌کننده شمارش موجودی‌ها باید پیش از شروع شمارش، موجودی‌های انبارها را بازدید کرده و از موارد زیر اطمینان حاصل کند:
  • برای آسانی انجام عملیات شمارش، اقلام به شکل منظمی چیده شوند.
  • موجودی‌هایی که قابلیت شناسایی آسانی ندارند، با همکاری مسئولان انبار تعیین شماره‌ی منحصر به فرد و دقیقی می‌شوند.
  • اقلام ناباب، اسقاط و اجناس بی‌استفاده باید از سایر اقلام جدا و مشخص شوند.

2-نکات در حین شمارش کالا

  • موجودی برداری با کمک گروه‌های دونفری انجام شود، یک فرد عمل شمارش را انجام دهد و فرد دیگر همزمان با تأیید شمارش، آن را ثبت کند.
  • اگر موجودی‌ها بر اساس وزن ثبت می‌شوند، لازم است اطمینان حاصل شود که وسایل لازم برای توزین موجودی‌ها در دسترس باشد.
  • موجودی‌ها بهتر است دو بار و هر بار توسط یک گروه دونفری متفاوت شمارش شوند.

3-نکات پس از شمارش کالا

در صورتی که نتیجه شمارش توسط دو گروه مختلف یا نتیجه شمارش با مدارک دائمی موجودی‌ها اختلاف نشان دهد، انجام شمارش مجدد توسط هر دو گروه شمارش‌کننده و حسابرسان ضروری است تا عدد نهایی و صحیح تعیین شود.

بعد از اتمام شمارش، در صورت نیاز به هرگونه اصلاح در برگه‌های شمارش، لازم است که هر تغییری با اطلاع حسابرسان صورت گیرد و تأیید هماهنگ‌کننده موجودی انجام شود.
نتیجه به‌دست‌آمده باید با مدارک دائمی (اگر موجود باشند) و حساب کنترل در دفاتر مقایسه شود.

مطالعه بیشتر: نحوه انجام و انواع رویکردها در حسابداری پخش مویرگی

نمونه فرم انبارگردانی

در این مقاله، یک نمونه از فرم انبارگردانی فروشگاه ارائه شده است

نمونه فرم انبارگردانی

نمونه دستورالعمل و صورت جلسه انبارگردانی

دستورالعمل و صورت جلسه انبارگردانی

نحوه ثبت حسابداری کسری و اضافات انبار

هنگام انجام انبارگردانی و شمارش کالاها در انبار، ممکن است اختلافی بین موجودی واقعی انبار و موجودی سیستمی کالا وجود داشته باشد. در صورتی که موجودی واقعی بیشتر از موجودی سیستم باشد، به آن اضافه انبار گفته می‌شود و اگر موجودی واقعی کمتر باشد، به آن کسری انبار اشاره می‌شود.

ثبت حسابداری کسورات انبار

در صورت وجود کسری در انبار، بایستی موجودی سیستم حسابداری را تا حد موجودی واقعی کاهش دهیم. بنابراین، مبلغ معادل کسری را به حساب کسر و اضافه انبار بدهکار و به حساب موجودی کالا بستانکار می‌کنیم.

شرحبدهکاربستانکار
کسر و اضافه انبار****
موجودی کالا****

ثبت حسابداری کسورات انبار

اگر موجودی اضافی در انبار وجود داشته باشد، باید موجودی سیستم حسابداری را تا میزان موجودی واقعی افزایش دهیم. بنابراین، مبلغ معادل اضافه را به حساب کنترل مواد یا موجودی کالا بدهکار کرده و حساب کسر و اضافه انبار را بستانکار می‌کنیم.

شرحبدهکاربستانکار
موجودی کالا****
کسر و اضافه انبار****

بستن حساب کسری و اضافات انبار

یکی از روش‌های بستن حساب کسر و اضافه انبار، ادغام این حساب با حساب خلاصه سود و زیان است. اگر مانده حساب کسر و اضافه انبار بدهکار باشد، ثبت زیر انجام می‌شود:

شرحبدهکاربستانکار
خلاصه سود و زیان****
کسر و اضافه انبار****

البته برخی معتقدند که به منظور افزایش شفافیت در گزارش دهی، می‌توان یک سرفصل به نام “هزینه کسر کالا” را در سیستم ایجاد کرده و حساب کسر کالا را به‌جای حساب خلاصه سود و زیان، به این حساب متصل کرد. با توجه به اینکه هزینه کسر و اضافه جزء هزینه‌ها محسوب می‌شود و حساب موقت است، در پایان دوره مالی به صورت سیستماتیک به حساب خلاصه سود و زیان انتقال پیدا خواهد کرد.

در صورتی که مانده حساب کسر و اضافه انبار بستانکار باشد، ثبت زیر انجام می‌شود:

شرحبدهکاربستانکار
کسر و اضافه انبار****
خلاصه سود و زیان****

در این مورد، همچنین می‌توان حساب کسر و اضافه انبار را به حساب درآمدهای متفرقه متصل کرد. با توجه به اینکه حساب درآمدهای متفرقه یک حساب موقت است، در پایان دوره مالی این حساب به حساب خلاصه سود و زیان انتقال پیدا می‌کند.

انبارداری در حسابداری

انبارداری در حسابداری مقوله ی مهمی است، چرا که تمامی کسب و کارها با توجه به نوع فعالیت، محصول و خدماتی که به بازار عرضه می کنند به فضای انبار مانندی جهت نگهداری از محصولات و تولیدات خود نیاز دارند. در نتیجه انبارها از بخش های اصلی هر شرکت بازرگانی هستند و البته محصولات بخش مهمی از دارایی سازمان ها محسوب می شوند.

تمامی این دلایل بیان کننده اهمیت انبارداری در حسابداری است. نحوه مدیریت و انبارگردانی صحیح می تواند مانع از خسارت های جبران ناپذیر به شرکت ها شود.همان طور که همه بخش های یک سازمان بازرگانی از سیستم یکپارچه حسابداری استفاده می کنند، انبارداری در حسابداری نیز می تواند در جهت مدیریت بهتر انبار و در نتیجه مدیریت بهتر سازمان کمک کننده باشد.

تاکید بر اهمیت این بخش از آن جهت است که انبارها به خاطر حجم زیادی از کالا همواره باید اطلاعات زیادی از جمله دریافتی ها، ارسالی ها، تراکنش های انبار، کنترل موجودی ها، مغایرت ها و… را ثبت کنند. در ادامه این مقاله از مجموعه نرم افزاری حسابداری کاوش توضیحات بیشتری پیرامون تعریف و اهمیت انبارداری و حسابداری خواهیم داد و همچنین به معرفی ابزاری قدرتمند جهت سهولت انجام امور حسابداری خواهیم پرداخت.

انبارداری در حسابداری چیست؟

به صورت کلی، مجموعه فعالیت ها و فرآیندهای حسابداری که موجودی انبار را مشخص می کنند، انبارداری در حسابداری گفته می شود. ارزش موجودی انبار در نهایت مبلغی است که در حسابداری انبار تعیین می شود. برای محاسبه این مبلغ عموما سازمان ها یک دوره مالی در نظر می گیرند که ممکن است ۳ یا ۶ ماهه باشد و در پایان هر دوره به بررسی و محاسبه موجودی انبارها می پردازند.

اما گاهی میبینیم که برخی شرکت ها دوره مالی طولانی مدت تری را برای این امر انتخاب نموده اند که به صورت قانونی حداکثر ۱ سال برای آن زمان دارند. مدت زمانی که شما برای انجام امور حسابداری انبار در نظر می گیرید باید متناسب با حجم فعالین مجموعه شما باشد.

هدف از انبارداری در حسابداری چیست و چرا اهمیت دارد؟

انبارداری در حسابداری چیست؟

در قسمت قبلی انبارگردانی را تعریف کردیم و اکنون متوجه اهمیت ویژه آن در هر سازمان و یا شرکت بازرگانی و تجاری شدید. در این بخش شرح خواهیم داد هدف از انجام حسابداری انبار چیست؟

هدف از انبارداری در حسابداری این است که بتوان به موجودی کالاها به لحاظ کمی و کیفی و همچنین دارایی های موجود در انبار دست یافت. به همین جهت موجودی انبار، مستقیما با سود و مالیات شرکت ها در ارتباط است و جزو دارایی تجاری هر شرکت یا سازمانی محسوب می شود. ارزیابی آن توسط مدیران کسب و کارها به دلیل کنترل هزینه های نگهداری موجودی، سفارش، تامین کالا در زمان مناسب و جلوگیری از کمبود مواد اولیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهمترین وظایف در انبارداری حسابداری

یکی از هدف هایی که در مدیریت انبار به جهت کنترل دقیق امور در نظر گرفته شده است؛ شناسایی و بررسی اسناد می باشد. ثبت فعالیت های انجام شده در انبار، اولین و مهمترین کاری است که در زمینه انبارداری در حسابداری انجام می شود.

انواع اسناد انبارداری در حسابداری

تمامی فعالیت های حسابداری باید در اسناد مربوط به خود ثبت شود، که در این قسمت به انوع آن اشاره خواهیم کرد.

۱-اسناد خرید در حسابداری انبار

ثبت همه هزینه ها در حسابداری مهم است. هزینه هایی شامل حمل و نقل، گمرک، انبارداری، در قیمت تمام شده کالا باید در نظر گرفت شود و البته مدارک آن نیز باید به درستی ثبت شود.

مطالعه بیشتر: آشنایی با امکانات نرم افزار حمل و نقل کاوش

2-سناد انتقالی بین انبار

ثبت و گزارش همه کالاهایی که در قسمت های مختلف یک کارخانه تولیدی حمل و نقل می شود ضروری است. چرا که این اسناد راهنمای خوبی در محاسبات موجودی انبار و حسابداری می باشند.

3-بهای تمام شده سند تولید شده

از مهم ترین وضایف یک حسابدار انبار، که باید در هنگام ثبت انواع اسناد، به آن توجه نماید؛ ثبت هزینه های تمام شده یک کالا با احتساب هزینه های جانبی دیگر است. هزینه هایی همچون؛ حمل و نقل، انبارداری و… بر قیمت نهایی کالا تاثیر گذار اند. این وظیفه مهم، در تعیین سود خالص کارخانه تولیدی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

4-بهای تمام شده کالای صادره

پس از انجام مراحل بالا حسابدار باید همه کالاهای خارج شده از انبار را ثبت کند. به این منظور، می توان از روش ارزیابی دائمی موجودی انبار یا روش ارزیابی ادواری موجودی انبار، ثبت و محاسبات مربوطه را انجام داد.

شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که چرا باید این اسناد بررسی شوند. ارتباط بین این اسناد و مواد اولیه، کارهای در حال انجام و کالاهای باقیمانده در انبار که در نهایت اطلاعات دقیق و با جزئیاتی درباره موجودی انبار می‌دهند دلیل این امر است.

5-سیستم ارزیابی موجودی های انبار

موجودی انبار با توجه به دو سیستم ارزیابی می شود؛

سیستم ارزیابی موجودی های انبار

سیستم ارزیابی ادواری موجودی

استفاده از این سیستم برای کالاهایی با ارزش پایین، تعداد و تنوع بالا و غیرقابل شمردن می باشد. در این سیستم ارزش نرخی کالاهای موجود در انبار در آخر هر دوره مالی محاسبه می شود.

سیستم ارزیابی دائمی موجودی

استفاده از این سیستم برای کالاهایی با ارزش بالا، تعداد پایین و قابل شمارش است. این سیستم برخلاف سیستم ادواری در طول دوره مالی می تواند به دفاتر مالی دسترسی داشت.

روش های ثبت موجودی انبار

به طور کلی برای ثبت موجودی انبارداری در حسابداری روش های متفاوتی وجود دارد که رایج ترین آن ها به ۶ دسته تقسیم می شوند:

  • روش FIFO یا اولین ورود و اولین خروج در ثبت موجودی انبار
  • روش LIFO یا آخرین ورود و اولین خروج در ثبت موجودی انبار
  • روش میانگین موزون در ثبت موجودی انبار
  • روش شناسایی ویژه در ثبت موجودی انبار
  • روش موجودی پایه در ثبت موجودی انبار
  • روش خرده فروشی در ثبت موجودی انبار

اهمیت نرم افزار مالی در حسابداری

اهمیت نرم افزار حسابداری در انبارداری

همان طور که در قسمت های بالا ذکر شد انبارها یکی از بخش های اصلی هر کسب و کار هستند. به علت اینکه بخش زیادی از سرمایه گذاری و توازن مالی شرکت ها و یا فروشگاه های بزرگ تجاری، صرف تهیه و خرید انواع دارایی های سرمایه ای می شود تا در پیشبرد اهداف به کار گرفته شوند. کنترل و نظارت بر این دارایی ها، نگهداری، وضعیت دارایی، ثبت هزینه های پرداخت شده به عنوان استهلاک و کالا و خدمات و… از مهم ترین وظایف واحد امور مالی و حسابداری می باشد.

در دنیای امروز با پیشرفت کامپیوتر و دنیای نرم‌افزار و سخت‌افزار بسیاری از کارها به صورت سیستماتیک و نرم ‌افزاری انجام می شود. انبارداری در حسابداری هم با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نرم‌افزارهای قدرتمند در این زمره قرار گرفته است. با استفاده از نرم افزار هزینه های استخدام حسابدار انبار حذف خواهد شد و البته سرعت و دقت انجام امور حسابداری چند برابر می شود. نرم افزارهای حسابداری و مدیریتی کاوش به شما این امکان را می دهد تا بدون صرف هزینه زیاد دستیاری تمام عیار برای اداره امور مالی و انبارداری مجموعه خود داشته باشید.

شرکت نرم افزار حسابداری کاوش فردا

بیشتر فعالیت شرکت نرم افزاری کاوش فردا در زمینه تولید و پشتیبانی نرم افزارهای مالی و مدیریتی می باشد. تلاش این مجموعه بر این بوده که با استفاده از تکنولوژی های روز محصولات ساده ای را برای بالابردن دقت کار و سرعت بخشیدن به امور مالی و مدیریتی کسب وکارهای بزرگ و کوچک فراهم نماید.

اگر به یک نرم افزار حسابداری با امکانات بهینه، ساده، سریع و بروزرسانی فوق العاده نیاز دارید با کارشناسان مجموعه ما بگیرید. با کاوش نرم افزار اختصاصی کسب وکار خود را سفارش خواهید داد و نیاز به پرداخت هزینه اضافی جهت امکانات غیر ضروری نیست.

سخن آخر

در این مقاله از سایت کاوش تلاش کردیم تا موضوعات مختلف در خصوص انبار و انبارداری در حسابداری مورد بررسی قرار دهیم. مدیریت کردن فضای انبار از اهمیت بالایی برخوردار است. فارغ از تجهیزات و پرسنل در اختیار داشتن یک نرم افزار حسابداری در این زمینه ضروری است. این اطلاعات به دست آمده از نرم افزار هستند که می توانند فضای انبار را بهبود بخشند. به دست آوردن این اطلاعات ممکن نیست مگر با داشتن سیستم نرم افزار حسابداری.