بهترین نرم افزارهای حسابداری برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ

نرم افزار حسابداری به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا حساب های مالی، درآمد و هزینه های خود را پیگیری کنند، برای فصل مالیات آماده شوند و به راحتی از امور مالی مطلع شوند. برای بسیاری از مشاغل کوچک، نرم افزار جایگزین مقرون به صرفه تری برای استخدام یک حسابدار یا یک شرکت بزرگ برای مدیریت حسابداری، آمادگی مالیاتی و حقوق و دستمزد است. با این حال، با گزینه های بسیار زیادی که امروزه در بازار وجود دارد، انتخاب راه حل مناسب می تواند یک چالش باشد. برای کمک، ما بهترین گزینه ها را برای طیف گسترده ای از مشاغل کوچک محدود کرده ایم.

چرا نرم افزار حسابداری کاوش را انتخاب کنیم؟

نرم‌افزار حسابداری کاوش، با رعایت استانداردها و اصول حسابداری، برای مدیریت امور مالی و بازرگانی در تمامی حوزه‌ها طراحی شده است. با ارائه دموی رایگان و مشاوره از تخصص کارشناسان شرکت کاوش، شما می‌توانید به صورت رایگان با محیط و امکانات نرم ‌افزار حسابداری آشنا شوید.

مجموعه نرم افزاری کاوش در زمینه نرم‌افزارهای حسابداری، اداری، و مدیریتی به عنوان یکی از پرکاربردترین و حرفه‌ای‌ترین شرکت‌ها در زمینه نرم افزاری محسوب می‌شود. این شرکت توانمندی دارد که به هر نوع کسب و کاری خدمات پشتیبانی ارائه دهد.

از جمله نرم افزارهای ارائه شده توسط این مجموعه می‌توان به نرم افزار حسابداری، نرم افزار حسابداری پیمانکاری، نرم افزار حسابداری آسانسور، نرم افزار حسابداری فروشگاهی و در حیطه نرم افزارهای اداری و مدیریتی می توان به نرم افزارهای حمل و نقل، نرم افزار سهام، نرم افزار اتحادیه و… اشاره کرد.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری کاوش

اگر به دنبال یک منبع قدرتمند و یک نرم ‌افزار حسابداری حرفه‌ای هستید، خدمات نرم ‌افزار کاوش را از دست ندهید. از ویژگی‌های برجسته این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • ارائه آموزش جامع و کامل در استفاده از نرم‌افزار
  • ارتقاء امنیت نرم‌افزار و مقاومت در برابر حملات هک
  • قابلیت گزارش‌گیری ماهانه و سالانه با امکان تعیین سطوح دسترسی مختلف
  • محدود کردن دسترسی‌ها و جلوگیری از تغییر اطلاعات توسط افراد غیرمجاز.
  • مطابق با اصول و قوانین حسابداری و مالیاتی
  • قابل اتصال به سامانه مودیان
  • ارائه دموی رایگان قبل از خرید
  • پشتیبانی و بروز رسانی

معرفی نرم افزارهای حسابداری

مهم ترین ویژگی که باید در هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود در نظر بگیرید اندازه کسب و کار، بودجه، وضعیت اشتغال شما و ویژگی‌هایی که بیشتر به آن ها اهمیت می‌دهید، است.

در ادامه ما به بهترین نرم افزارهای حسابداری اشاره کرده ایم. از دیدگاه ما همه این نرم افزارها به نوبه خود عالی هستند. چیزی که باعث می شود یک نرم افزار از بقیه متمایز گردد ویژگی های آن محصول مطابق با خواسته های شماست. اما به طوری کلی یک نرم افزار حسابداری باید به شما کمک کند تا بتوانید نحوه نقل و انتقال پول در کسب و کار خود را پیگیری کنید. نگهداری سوابق مالی دقیق را در فصل مالیاتی برای شما آسان تر کند. همچنین دارای ابزارهایی برای ساده کردن وظایف حسابداری، مانند فرآیند فاکتور و به دست آوردن بینش در مورد سلامت مالی کسب و کار شما باشد.

آشنایی با بهترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی

در این عصر مدرن، تقریباً هر بخش در هر صنعتی ممکن است به سیستم ‌های مدیریت مالی عمومی نیاز داشته باشد که بتواند به آن ها در مدیریت امور مالی و صرفه‌جویی در منابع دیگر کمک کند.

قبل از انتخاب بهترین گزینه مناسب نرم افزارهای حسابداری نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که به نسخه فعلی و آینده کسب و کار خود فکر کنید. نرم افزار حسابداری شما باید بتواند از هر دو پشتیبانی کند.

 نکته سوم بررسی کنید که در حد بودجه شما است و با نرم افزار فروش و/یا حقوق و دستمزد و همچنین سیستم حسابدار شما سازگار است یا خیر. بر اساس اینکه چقدر انتظار دارید کسب و کار کوچک خود رشد کند، به مقیاس پذیری نیز توجه داشته باشید.

اگرچه این نرم ‌افزارها با وجود اینکه به بهبود و اتمام برخی فعالیت ‌ها کمک می‌کنند، اما هدف اصلی آن‌ها این نیست که به طور کامل و بدون نیاز به انسان، برخی از حرفه‌ها را جایگزین کنند. بلکه همکاری با افراد و بهبود فرآیندهای موجود را هدف قرار داده‌اند.

اگر وظایف و فرآیندهای اضافی به منظور تخصیص بهینه‌تر زمان، هزینه و تلاش به راه‌های مختلفی بهبود یابند، این امر به طور قاطعانه به بهبود عملکرد و سودآوری شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

ما 11 محصول مختلف نرم افزار حسابداری را بررسی کرده ایم و آن ها را بر اساس هزینه، مقیاس پذیری، سهولت استفاده، شهرت و ویژگی های حسابداری مورد ارزیابی قرار داده ایم.

1- کاوش

مشخصات کلی

  • پلتفرم ها: ویندوز
  • ویژگی برتر: مبتنی بر قواعد حسابداری مالیاتی، قدمت 15 ساله در عین حال آپدیت به دانش روز
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐⭐✩
  • نوع دسترسی: عدم نیاز به دسترسی
مزایا

قابلیت دریافت فایل پشتیبان از اطلاعات

رابط کاربری آسان و گرافیک مناسب

امکان دریافت دموی رایگان

به روز رسانی مستمر نرم افزار

یکپارچگی نرم‌افزار و ارائه پشتیبانی با کیفیت

قابلیت اتصال به سامانه مودیان

قابلیت چند شرکتی نامحدود

قابلیت نصب نامحدود

قیمت مناسب (ارائه پکیج های مختلف بر مبنای هر کسب و کار)

پکیج کامل (حسابداری، انبارداری، خرید و فروش، بانکداری)

معایب

عدم وجود دفتر در تهران و دیگر کلان شهرها

 

2- سپیدار

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز و تحت وب
  • ویژگی برتر:سازگاری با نرم افزارهای جانبی مثل CRM و ERP که باعث افزایش سرعت و دقت امور مالی می شود.
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

نرم ‌افزار حسابداری سپیدار برای کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط مناسب است و تمامی نیازهای شرکت‌ها را پوشش می‌دهد. این نرم افزار همانند نرم افزار کاوش فردا با توجه به متنوع بودن نیازهای شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف مانند بازرگانی، تولیدی، پیمانکاری، خدماتی و غیره، به کاربران کمک می‌کند تا فرآیندهای کسب‌وکار خود را بهبود بخشند.

مزایا

ارائه گزارشات جامع و کامل از مانده حساب‌های بانکی و صندوق

اجرای قیمت‌گذاری مختلف بر محصولات انبار با استفاده از روش میانگین موزون در دوره‌های زمانی متفاوت

ثبت انواع کدینگ بر اساس حوزه‌های فعالیتی مانند بازرگانی، خدماتی، تولیدی و غیره

ثبت دفاتر قانونی به شکل بسیار ساده و آسان

مدیریت یکپارچه پرداخت‌های چک، وجه نقد و سایر امور مالی

 

معایب

قیمت بالا

پشتیبانی نسبتا ضعیف

سرعت کم

 

بررسی اجمالی:

نرم افزار حسابداری سپیدار با هدف پاسخگویی به نیازهای اصناف و فروشگاه‌های فعال در حوزه‌هایی از جمله پوشاک و سوپرمارکت، نرم‌افزار حسابداری سپیدار را بهینه‌ترین گزینه برای این نوع فعالیت‌ها طراحی کرده است. این نرم‌افزار، با توجه به نوع فعالیت و نیازهای مختلف کسب‌وکارها، دارای زیرسیستم‌ها و امکانات متنوع است. یکی از نکات کلیدی در طراحی این نرم‌افزار، سازگاری آن با پلتفرم‌های پیشرفته مانند CRM و ERP می‌باشد. این سازگاری باعث افزایش دقت و سرعت در ثبت امور مالی کسب‌وکارها می‌شود.

3- چرتکه

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز و تحت وب
  • ویژگی برتر: عدم لزوم به نصب نرم‌افزار و قابلیت استفاده در انواع دستگاه‌ها.
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

چرتکه، با توجه به طراحی نرم‌افزارهای حسابداری ابری، یک انتخاب خوب برای حفظ امنیت اطلاعات شما فراهم می‌آورد. این مجموعه به شما کمک می‌کند که بدون هیچ گونه نگرانی از احتمال حذف داده‌های مالی کسب و کارتان، به ثبت امور مالی بپردازید.

این نرم افزار با ارائه برنامه حسابداری تحت وب، سعی کرده است تا نگرانی کاربران در خصوص دسترسی به دستگاه‌های پیشرفته را برطرف سازد. این اقدام امکان فعالیت در حوزه ثبت امور حسابداری را تنها با اتصال به اینترنت برای کاربران فراهم می‌آورد.

مزایا

ثبت بی‌نهایت تعداد کالا و موجودی در انبار

دریافت گزارشات و نمودارهای پیشرفته و جامع از هزینه‌ها و سود

فراهم کردن داشبورد حرفه‌ای برای تجزیه و تحلیل وضعیت کلی کسب و کار

امکان ویرایش فاکتورها و شخصی‌سازی آن ها با افزودن لوگو و امضا

کاربری ساده و آسان

 

معایب

هزینه بالا

مشکل پراکندگی داده در کسب وکار در فضای مبتنی بر ابر

 

استفاده از دموی رایگان به مدت سه روز

 

بررسی اجمالی:

تیم متخصص چرتکه، با توجه به اهمیت مسائل صاحبان کسب و کار، به طراحی بهترین نرم‌افزار حسابداری در دو زمینه بحرانی فروشگاهی و شرکتی متمرکز شده است. این نرم‌افزارها، با توجه به نیازهای هر صنف، دارای زیرسیستم‌ها و امکانات متفاوتی می‌باشند.

4-هلو

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز و تحت وب
  • ویژگی برتر: مناسب برای بیش از 400 گروه شغلی مختلف و گوناگون
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین و آفلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

قابلیت ‌های این نرم‌افزار برای هر شغلی به شکل منحصر به فرد عمل می‌کند و همچنین به طور یکپارچه، تمام بخش‌های حسابداری بازرگانی، انبارداری، خزانه‌داری، و تولید را شامل می‌شود. این نرم ‌افزار حسابداری همانند نرم افزارهای حسابداری کاوش، اسناد و فاکتورهای مختلف را به صورت همزمان و یکجا پردازش می‌کند، که همگی عامل اصلی انتخاب این نرم‌افزار به عنوان یک گزینه پیش رو می‌باشد.

مزایا

ارائه گزارش جامع از سود و زیان

اعلام خودکار زمان سررسید چک‌ها

قابلیت استفاده از دستگاه خوان بارکد

نصب آسان و بدون مشکل

 

معایب

نادیده گرفتن اصول اساسی سرفصل‌های حسابداری

پشتیبانی به نسبت ناکافی

قیمت بالا

مبالغ پشتیبانی بالا

 

بررسی اجمالی:

این ابزار به دلیل حضور بلندمدت در بازار و استراتژی بازاریابی قوی که دارد، شناخته شده است.

مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مختلف برای حوزه‌های تولیدی، شرکتی، صنعتی و غیره توسط این مجموعه طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که با توجه به نیازهای کسب‌وکار، شما می‌توانید از بین پلن های قیمتی مختلف، نرم‌افزار مناسب خود را از مجموعه هلو انتخاب کرده و از ویژگی‌ها و رابط کاربری آن بهره‌مند شوید.

5-فرداد

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز و تحت وب
  • ویژگی برتر: قابلیت ایجاد بکاپ یا تهیه نسخه پشتیبان خودکار
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

نرم‌افزار حسابداری فرداد، یک سامانه حسابداری است که برای کسب و کارهای متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید از این محصول بهره‌مند شوید. همچنین به شما در مدیریت مالی نیروی انسانی کمک کرده و به طور کلی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های مورد نیاز برای تمامی مراکز تولیدی باشد.

مزایا

قابلیت تعریف کد تفصیلی در 7 سطح مختلف

 

کدگذاری خودکار محصولات بر اساس گروه و نوع کالا

امکان تعریف کاربران با دسترسی محدود

قابلیت تعریف سال‌های مالی جداگانه

ارائه لیست تایید شده بیمه و مالیات توسط اداره دارایی

 

معایب

عدم دارا بودن نسخه فروشگاهی

هزینه بالا

بررسی اجمالی:

فرداد یکی از نرم‌افزارهای حسابداری مشهور است که گزارش‌های دقیق و جامعی از فرآیندهای مالی یک کسب و کار را فراهم می‌کند. این قابلیت به مدیران کمک می‌کند تا هزینه‌ها و درآمدهای یک پروژه یا چندین پروژه را همزمان مدیریت و کنترل نمایند.

6-پیوست

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز-تحت وب
  • ویژگی برتر: قابلیت تعریف 4 حساب ثابت و تعداد نامحدودی حساب تفصیلی با یک، سه یا شش سطح حساب شناور با ساختار درختی.
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین-آفلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

این نرم افزار حسابداری ارسال، دریافت، چاپ و پرداخت فاکتور دارد، اما می تواند نیازهای اساسی حسابداری یک کسب و کار را نیز برطرف کند. همچنین ارسال پیشنهادات، پیگیری زمان پروژه ها و دریافت پرداخت ها را برای مشاغل مبتنی بر خدمات آسان تر می کند.

مزایا

نصب آسان

دارای نسخه‌های چندزبانه و چندارزی

امکان استخراج اطلاعات به فرمت اکسل

ارتباط یکپارچه و هماهنگ با سایر نرم‌افزارها مانند حقوق و دستمزد، خزانه داری و…

پیچیدگی نسبی در رابط کاربری

امکان سفارشی‌سازی و ویرایش بخش‌های مختلف به تطابق با نیازهای کاربران

 

معایب

کندی در عملکرد نرم‌افزار

عدم وجود نسخه فروشگاهی از نرم‌افزار

هزینه بالا

 

بررسی اجمالی:

این نرم افزار حسابداری با نرم‌افزار CRM سازگار بوده و به راحتی قابلیت هماهنگی با سیستم اتوماسیون بازاریابی شرکت را دارا می‌باشد.

که منظور از نرم‌افزار تأییدشده دارایی، یک برنامه حسابداری است که دارای یک پایگاه داده قوی و امن می‌باشد و توانایی محاسبه خودکار مالیات در سامانه را دارد.

7-تدبیر

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز- تحت وب
  • ویژگی برتر: ارائه خدمات پس از فروش قوی و پشتیبانی فعّال
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

این نرم‌افزار در میان شرکت‌های بزرگ، شامل شرکت‌های معتبری همچون سام سرویس و گلدیران، از محبوبیت خوبی برخوردار است. این نرم‌افزار برای استفاده در شرکت‌های بزرگ مناسب است. عملاً این نرم افزار حسابداری همانند کاوش زمان شما را صرفه‌جویی می‌کند، با امکانات گوناگونی که دارا است، به شما کمک می‌کند تا به سرعت ترازهای مالی را دریافت کنید و همچنین امکان دریافت گزارش‌های مالی را فراهم می‌سازد که می‌توانید از آن ها برای پیشبرد اهداف شرکت خود بهره‌مند شوید.

مزایا

ارائه گزارشات تحلیلی پیشرفته

قابلیت تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

توانایی تعریف تعداد نامحدود کاربر با سطح دسترسی متفاوت

امکان جستجوی حساب‌ها بر اساس نام یا شماره

قابلیت ثبت اسناد به صورت پیش‌نویس یا عادی همراه با شماره سریال و ارجاع

 

معایب

مشکل بروزرسانی نرم ‌افزار

پیچیدگی نسبی در ساختار

هزینه بالا

 

بررسی اجمالی:

نرم ‌افزار تدبیر قادر به نصب انواع زیرسیستم‌های مالی، انبارداری، خزانه‌داری و … می‌باشد و به طور یکپارچه و دقیق به انجام امور حسابداری می‌پردازد.

استفاده از این برنامه حسابداری در برخی از کشورهای خاورمیانه از جمله دوبی، افغانستان، تاجیکستان و … صورت گرفته و در ایران نیز تقریباً ۵۰۰۰ نسخه از آن در سازمان‌های خصوصی و دولتی نصب شده است.

8-محک

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز- تحت وب
  • ویژگی برتر: فراهم کردن سیستم فروشگاهی مکانیزه به منظور افزایش تسریع در فرآیند فروش.
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

این نرم افزار برای پیمایش ساده است و شامل ردیابی زمان و هزینه، ویژگی‌های مدیریت پروژه و ابزارهایی برای ایجاد پیشنهادهایی است که می‌توانید برای مشتریان احتمالی ارسال کنید. اگر می‌خواهید حسابداران به داشبورد، گزارش‌ها، صورت‌حساب‌ها و هزینه‌های شما دسترسی داشته باشند، با کمک این نرم افزار می‌توانید به آن ها و سایر کاربران اجازه دسترسی به ویژگی‌های مختلف بدهید.

مزایا

دسته‌بندی دقیق حساب‌های متنوع

امکان تعریف چندین کاربر با سطوح دسترسی متنوع

اجرای دقیق عملیات حسابداری مرتبط با تولید، هزینه، حقوق و دستمزد به صورت یکپارچه

قابلیت استفاده از نرم‌افزار به صورت شبکه در سیستم‌های متعدد بدون محدودیت

ارائه گزارشات مالی از حساب‌های مختلف از جمله سود و زیان، ترازنامه و…

 

معایب

پیچیدگی گزارش‌های ارائه شده

ضعف در ارائه خدمات پشتیبانی

هزینه پشتیبانی بالا

بررسی اجمالی:

نرم ‌افزار حسابداری محک نیز در سه زمینه کاربردی اصلی تقسیم می‌شود، به عبارت دیگر فروشگاهی، تولیدی و شرکتی که هر یک از این دسته‌ها دارای زیرسیستم‌های انبارداری، تولید، حقوق و دستمزد و … است. سیستم حسابداری فروشگاهی محک دارای نسخه تجاری برای فروشگاه‌های متوسط و بزرگ، و همچنین نسخه عمومی برای فروشگاه‌های کوچک‌تر که به عملیات حسابداری پیچیده نیاز ندارند، ارائه می‌شود.

9-پارمیس

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندور- تحت وب
  • ویژگی برتر: نسخه پارمیس پرو با یک سیستم مدیریت انبار قدرتمند و سایر امکانات پیشرفته تجهیز شده است.
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین-آفلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

استفاده از نرم‌افزار حسابداری شرکتی پارمیس، امکان پیگیری و ثبت تراکنش‌های مالی مجموعه را به شما می‌دهد. مدیران با دقت و تدبیر، از مزایای چشم‌گیر بهره‌مند شده و افزایش بهره‌وری تجاری در کسب ‌و کار از طریق این نرم ‌افزار ممکن است.

مزایا

واسط کاربری ساده

مناسب برای انواع اصناف و مشاغل

یکپارچگی زیرسیستم‌ها

امکان اجرا بر روی سیستم‌های مختلف از جمله ویندوز، موبایل، تبلت و…

 

دسترسی در هر زمان و مکان به دلیل ویژگی ابری

 

معایب

عدم انطباق با کسب و کارهای بزرگ

کمبود امکانات کافی برای حسابداری حرفه‌ای

 

بررسی اجمالی:

در فهرست بهترین نرم‌افزارهای حسابداری ایرانی، نرم‌افزار پارمیس نیز از تقاضای بسیاری از کاربران بهره‌مند است و گزینه‌ای مناسب برای کسب‌وکارها به حساب می‌آید.

طراحی نرم‌افزار به گونه‌ای است که حتی افرادی که با حسابداری آشنایی زیادی ندارند، می‌توانند به راحتی با آن کار کنند و امور مالی خود را به سادگی ثبت نمایند.

10-قیاس

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز-تحت وب
  • ویژگی برتر: قابلیت ارتقاء کدینگ حسابداری به سطح 6 را که برای مدیریت هزینه‌ها در شرکت‌های بزرگ خدماتی و پیمانکاری استفاده می‌شود.
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐⭐✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

پس از تحلیل دقیق و کامل نیازهای مختلف شرکت‌ها، نرم افزار حسابداری قیاس محصولات خود را به سمت ارائه خدمات برای شرکت‌های خدماتی، بازرگانی، تولیدی، پیمانکاری، و مالی هدایت کرده است. این محصولات همچنین به نیازهای فروشگاه‌های کوچک و حتی اصناف مختلف پاسخگو می‌باشند.

مزایا

دارای ساختار تفصیلی انعطاف‌پذیر

ارائه دقیق دیسکت‌های بیمه، بانک و مالیات

 

دریافت گزارشات جامع و دقیق از راه دور

بدون نیاز به حضور در محل کار به دلیل ویژگی ابری نرم‌افزار

تعیین مختلف انواع لیست قیمت و ثبت تخفیف برای یک مشتری یا گروه از مشتریان.

 

معایب

عدم ارائه نسخه آفلاین

هزینه بالا

 

بررسی اجمالی:

نرم‌افزار قیاس، جهت انجام امور حسابداری در کسب و کارهای کوچک و متوسط و در نسخه‌های مختلف مالی، تولیدی و بازرگانی ارائه می‌شود. در این نرم‌افزار، کدینگ به شکل 4 سطحی طراحی شده و امکان ارتقاء آن تا سطح 6 نیز وجود دارد. از مهم‌ترین زیرسیستم‌های این بسته نرم‌افزاری می‌توان به خزانه‌داری، انبار، حقوق و دستمزد، فروش و… اشاره کرد که بر اساس نیازهای هر کسب و کار در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

11-شایگان سیستم

مشخصات کلیدی

  • پلتفرم ها: ویندوز-تحت وب
  • ویژگی برتر: با ویژگی‌ها و نسخه‌های متعدد، این مناسب برای انواع شرکت‌هاست
  • میزان محبوبیت: ⭐⭐✩✩✩
  • نوع دسترسی: آنلاین

چرا ما آن را انتخاب کردیم:

نرم افزار حسابداری شایگان، یکی از پیشتازان در تولید نرم افزارهای یکپارچه مالی و حسابداری است. محصولات حسابداری این شرکت امروزه در بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی کشور و مناطق همسایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نشان‌دهنده موفقیت بسیار این نرم افزار حسابداری است و نیز اطمینان از دقت و امنیت آن، که به شدت تحت توجه جوامع مختلف قرار گرفته است.

مزایا

ایجاد شرکت‌های متعدد با ساختار کدینگ فراهم است.

قابلیت استفاده از نرم‌افزار به صورت شبکه یا تک‌کاربر فراهم شده است.

طراحی نرم‌افزار بر اساس آخرین استانداردهای حسابداری صورت گرفته است.

این نرم‌افزار قابل استفاده در مرورگر دستگاه‌های مختلف می‌باشد.

امکان ثبت و ذخیره اطلاعات در دوره‌های مالی مختلف وجود دارد.

 

معایب

برای ثبت امور مالی شرکت‌های بزرگ، این گزینه به‌عنوان یک انتخاب مناسب شناخته نمی‌شود.

هزینه بالا خرید و راه‌اندازی

 

بررسی اجمالی:

نرم افزار معتبر شایگان، یکی از برنامه‌های حسابداری مشهور است که انواع مختلفی از آن ارائه شده است؛ از جمله نسخه‌های حسابداری اموال، بازرگانی و صنعتی. این نرم افزار به نام “حسابگر” هم شناخته می‌شود و توانایی تولید بیش از ۱۵۰۰ نوع گزارش را داراست.

معرفی نرم افزار حسابداری

روی بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت خود سرمایه گذاری کنید

وقتی صحبت از امور مالی و حسابداری به میان می آید، هماهنگی با زمان بسیار مهم است و نمی توان انکار کرد که با پیشرفت فناوری ها، خدمات حسابداری که به ماشین ها، نرم افزارها و برنامه ها وابسته نیست. فناوری‌ها و سیستم‌های مدرن حسابداری سبب افزایش دقت و سرعت در انجام وظایف مربوط به حسابداری شده و باعث کاهش فشار کاری می‌شوند.

هزینه دیجیتالی شدن قیمت بالایی دارد، اما بیشتر نمونه ‌های نرم‌ افزار حسابداری که در بالا ذکر شد، کارایی و بازده سرمایه‌گذاری عالی را به همراه دارند. جدای از آن، ارائه دهندگان نرم افزار حسابداری طیف وسیعی از قیمت ها را ارائه می دهند که برای هر نوع مشتری، چه فریلنسر، حسابدار، صاحب مغازه کوچک، مدیر فروشگاه، یا مدیر اجرایی امتیاز بزرگ، مقرون به صرفه و قابل تنظیم است. به علاوه، دموی رایگان نیز به طور گسترده در دسترس هستند تا بتوانید محصولات آن‌ها را آزمایش کنید و ببینید دقیقاً کدام نرم ‌افزار برای نیازهای شما مناسب است.

روندها، تغییرات و پیشرفت های نرم افزار حسابداری در 2024

استفاده از نرم افزار حسابداری به طور فزاینده ای مزایایی را برای شرکت های حسابداری و همچنین مشتریان آن ها به ارمغان آورده است. روند نرم افزار حسابداری زیر در دیجیتالی کردن حسابداری پیشرفت هایی را نشان می دهد که استفاده از فناوری را در فرآیندهای حسابداری شکل می دهد.

افزایش نقش امنیت داده ها: شرکت های حسابداری اطلاعات حساس تجاری را ذخیره و مدیریت می کنند و نقض امنیت می تواند داده های مشتری را در معرض خطر قرار دهد. به عنوان مثال، در سال 2021، بیش از سه شرکت از هر پنج شرکت هدف حملات زنجیره هکرها قرار گرفتند. گذشته از آسیب مالی جدی، داده های در معرض خطر می تواند به اعتبار شما آسیب برساند و می تواند منجر به شکایت های قانونی توسط مشتریان شود. به همین دلیل است که فروشندگان نرم افزار حسابداری از طریق یکپارچه سازی رمزگذاری پیشرفته در نرم افزار خود و همچنین با ایجاد پشتیبان از داده های حسابداری، از محافظت کاربران اطمینان می دهند.

استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها برای حسابداری: یکی از تغییرات و پیشرفت ها در نرم افزار حسابداری استفاده از هوش مصنوعی (AI) در مدیریت حجم عظیمی از داده ها است. هوش مصنوعی (AI) به بهبود وظایف مالی و حسابداری در چهار حوزه کلیدی کمک می‌کند: تجزیه و تحلیل حسابرسی، تهیه تا پرداخت، درخواست تا وصول، و برنامه‌ریزی مالی. علاوه بر این، هوش مصنوعی توانست این فرآیندها را از طریق ادغام ارزیابی ریسک، استانداردسازی داده‌ها و استفاده از اتوماسیون فرآیند روباتیک (RPA)، تجزیه و تحلیل متن و همچنین مدل‌سازی آماری مبتنی بر ML ارتقا دهد.

شیوع حسابداری مشارکتی: تغییر به سمت کار از راه دور سطح ترکیبی جدیدی از همکاری را در سازمان ها ایجاد کرده است. یکی از چالش‌های اصلی در آغاز همه‌گیری این بود که چگونه تیم‌ها می‌توانند عملاً با یکدیگر همکاری کنند که مستلزم وجود سیستم‌ های مناسب است. بهترین نرم افزار حسابداری تیم های راه دور را قادر می سازد تا در یک پلتفرم با هم کار کنند و تنها با چند کلیک اطلاعات و ایده ها را تبادل کنند. بنابراین، یکی از گرایش‌های نرم ‌افزار حسابداری، ادغام ابزارهایی است که می‌تواند همکاری و فرآیندهای کاری بی‌وقفه را بین تیم‌ها تسهیل کند.

هزینه نرم افزار حسابداری چقدر است؟

هزینه نرم افزار حسابداری بسته به ویژگی ها و پیچیدگی سیستم می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، سه نوع برنامه قیمت گذاری وجود دارد: پایه، استاندارد و حق بیمه.

برنامه های اساسی معمولاً ضروری ترین ویژگی ها را ارائه می دهند، در حالی که برنامه های پریمیوم شامل ویژگی های پیشرفته تری هستند. به عنوان مثال، یک برنامه نرم افزار حسابداری پایه ممکن است شامل ویژگی هایی مانند صورتحساب، ردیابی هزینه و گزارش مالی باشد. یک طرح ممتاز ممکن است شامل ویژگی هایی مانند مدیریت موجودی، مدیریت پروژه و CRM باشد.

هزینه شما نیز می تواند بسته به اندازه کسب و کار شما متفاوت باشد. کسب‌وکارهای کوچک ممکن است بتوانند یک طرح پایه ارزان‌تر پیدا کنند، در حالی که کسب‌وکارهای بزرگ‌تر ممکن است نیاز به ارتقاء به یک طرح استاندارد یا پریمیوم گران‌تر داشته باشند.

توجه به این نکته مهم است که هزینه نرم افزار حسابداری می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین مقایسه سیستم ها و برنامه های مختلف برای یافتن بهترین ابزار برای کسب و کارتان بسیار مهم است. شما می توانید یک سیستم پایه را انتخاب کنید و گزینه های مانند مدیریت پروژه یا CRM را اضافه کنید، یا می توانید یک سیستم همه کاره را انتخاب کنید که شامل همه چیزهایی است که نیاز دارید.

اگر بودجه‌ای ندارید، می‌توانید با انتخاب یک طرح ارزان‌تر، فقط برای ویژگی‌هایی که نیاز دارید هزینه کنید. همچنین می توانید با ثبت نام برای اشتراک سالانه در هزینه خود صرفه جویی کنید.

روش شناسی جهت تعیین بهترین نرم افزار حسابداری

هر نرم افزار بر اساس عملکرد خود در این زمینه ها امتیازدهی شد و این امتیازات برای تعیین امتیاز کل محصول با حداکثر پنج ستاره بالقوه محاسبه شد.

ویژگی های عمومی (32%)

عملکردهای حیاتی مانند ضمانت رضایت، پشتیبانی از ورود دوگانه، در دسترس بودن برنامه تلفن همراه، قابلیت‌های ردیابی زمان، ویژگی‌های حقوق و دستمزد، پورتال اختصاصی مشتری، تهیه فایل آموزشی و مدیریت اسناد ایمن ارزیابی کنید.

ویژگی های اضافی (29%)

این ویژگی‌های تخصصی‌تر، مانند قابلیت‌های یکپارچه‌سازی با CRMهای محبوب، پشتیبانی چند ارزی، وجود داشبورد بودجه‌بندی، ابزارهای صورت‌حساب، ردیابی مسافت پیموده شده، قابلیت‌های اسکن رسید و ویژگی‌های مربوط به سفارش‌های خرید و پرداخت قبض را بررسی کنید.

ارزش (17%)

این امر بر جنبه‌های مالی، مانند قیمت‌های ماهانه و سالانه شروع، و همچنین در دسترس بودن یک نسخه رایگان برای همیشه، یک نسخه آزمایشی رایگان، یک آزمایش رایگان از هر طرح و مدت زمان چنین آزمایشی متمرکز شوید.

امتیاز کارشناس (16%)

ویژگی‌های برجسته نرم‌افزار، ارزش کلی آن برای پول، میزان محبوبیت آن در بین کاربران و میزان ساده بودن آن برای کاربر را در نظر بگیرید.

نظرات و رتبه بندی مشتریان (6%)

فراتر از آنچه در وب سایت شیک یک شرکت دیده می شود، بازخورد مشتری اطلاعات بسیار خوبی در مورد نحوه عملکرد یک محصول ارائه می دهد.