اندازه فروشگاه سوپرمارکت شما مهم نیست، آنچه اهمیت دارد مدیریت صحیح کسب‌وکار است که می‌تواند بسیار سودآور باشد. برای انجام این وظیفه، شما به یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارید که شما را با ابزارهای مختلفی که برای مدیریت موجودی، صدور فاکتور، مدیریت حقوق و دستمزد مورد نیاز است، مجهز کند. در این مقاله، به منظور کمک به شما، بهترین نرم ‌افزار حسابداری سوپرمارکت را فهرست کرده‌ایم.

مطالعه بیشتر: آشنایی با امکانات نرم افزار حسابداری کاوش فردا

نرم‌افزار سوپر مارکت چیست؟

نرم افزار حسابداری سوپرمارکت برای ساده کردن عملیات مالی، مدیریت موجودی و افزایش کارایی کلی کسب و کار طراحی شده است، طیف گسترده ای از ویژگی ها و عملکردها را ارائه می دهد. معمولاً شامل ماژول هایی برای مدیریت نقطه فروش (POS)، ردیابی موجودی، مدیریت خرید و فروش، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، حسابداری مالی و گزارش است.

با نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، کسب و کارها می توانند به طور موثر تراکنش ها را مدیریت، سطوح سهام را نظارت، عملکرد فروش را ردیابی، داده های مالی را تجزیه و تحلیل و گزارش های روشنگری را برای تصمیم گیری آگاهانه کسب و کار تولید کنند.

این نرم افزار اغلب فناوری اسکن بارکد را ادغام می کند و از چندین روش پرداخت پشتیبانی می کند و از تراکنش های روان و دقیق اطمینان می دهد. علاوه بر این، گزینه‌های مقیاس‌پذیری و سفارشی‌سازی را برای انطباق با نیازهای در حال تحول عملیات سوپر مارکت فراهم می‌کند و آن را به ابزاری ضروری برای مدیریت خرده‌فروشی مدرن تبدیل می‌کند.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری سوپرمارکت

قبل از اینکه به معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری سوپرمارکت بپردازیم ابتدا به مزایای آن اشاره کرده ایم. از جمله مزایای بی‌نظیری که صاحبان سوپرمارکت‌ها می‌توانند با استفاده از این نوع نرم‌افزارها بهره‌مند شوند، عبارتند از:

  • مدیریت آسان پیک‌ها
  • افزایش سرعت ثبت خریداران
  • استفاده ساده از بارکدها
  • استفاده از مانیتور لمسی
  • اتصال به ترازوهای الکترونیکی
  • اتصال مانیتور دوم برای مشتریان
  • افزایش سرعت فروش محصولات مختلف
  • اتصال به ترازوهای بارکد جمع‌آوری
  • امکان تکثیر یک کالا در چندین فاکتور
  • وارد کردن سریع قیمت برای چندین کالای مشابه
  • قابلیت اتصال به همه‌ی دستگاه‌های کارتخوان
  • ثبت همزمان چندین فاکتور با سرعت بالا
  • قابلیت گروه‌بندی کالاها برای انتخاب آسان‌تر
  • اجرای طرح‌های تشویقی و برنامه‌های اشانتیون در زمان فروش کالا
  • یک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  • امکان فروش سریع با استفاده از بارکد و لمس
  • سیستم سرچ گوگلی برای جستجوی سریع و مؤثر
  • امکان افزایش اتوماتیک قیمت فروش تمامی کالاها با یک کلیک
  • ثبت سریع تخفیفات گروهی و اعمال آنها بر روی کالاها با یک کلیک

مطالعه بیشتر: مزایا استفاده از نرم افزار حسابداری پوشاک

معرفی بهترین نرم ‌افزار حسابداری سوپرمارکت

در ادامه به ویژگی ها و امکانات برندهای مختلف نرم افزارهای حسابداری سوپرمارکت پرداخته ایم:

1. نرم افزار حسابداری سوپرمارکت باران

نرم ‌افزار حسابداری سوپرمارکت باران

نرم ‌افزار سوپرمارکت باران با سه سطح ساده، پیشرفته و ویژه طراحی شده است و برای استفاده در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، سوپرمارکت و هایپرمارکت مناسب می باشد. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید به سادگی امور حسابداری و مالی خود را مدیریت کرده و زمان بیشتری را به ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید. ارزش ذکر دارد که این نرم‌افزار قابلیت طراحی نسخه اختصاصی را نیز دارا می‌باشد.

2. نرم افزار حسابداری سوپرمارکت هلو

نرم افزار سوپرمارکت هلو

نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت هلو، یک ابزار نرم‌افزاری با ویژگی‌ها و امکانات متنوع برای سوپرمارکت‌های هر اندازه است. این نرم‌افزار به صورت چهار نسخه ساده، پیشرفته، جامع و شبکه در دسترس قرار گرفته است. امکانات آن شامل تعریف کالا در سطوح مختلف، تعیین قیمت و ویژگی‌های مختلف برای کالاهای هر سطح، تعریف واسطه و ویزیتور، و همچنین اعلام اتوماتیک سررسید چک‌ها می‌باشد.

3. نرم افزار حسابداری سوپرمارکت محک

نرم افزار سوپرمارکت محک

نرم‌افزار سوپرمارکت باران با سه سطح ساده، پیشرفته و ویژه طراحی شده است و برای استفاده در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، سوپرمارکت و هایپرمارکت مناسب است. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید به سادگی امور حسابداری و مالی خود را مدیریت کرده و زمان بیشتری را به ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید. ارزش ذکر دارد که این نرم‌افزار قابلیت طراحی نسخه اختصاصی را نیز دارا می‌باشد.

مطالعه بیشتر: راهنمای ثبت کدینگ حسابداری پیمانکاری

4. نرم افزار حسابداری سوپرمارکت دشت همکاران سیستم

نرم افزار سوپرمارکت دشت همکاران سیستم

در نسخه دشت همکاران سیستم، بیش از 20,000 کالا با بارکد از پیش تعریف شده‌اند، تا کاربر بدون اضافه کردن زمان طولانی برای تعریف کالاها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از این نرم‌افزار استفاده کند. همچنین، در نرم‌افزار دشت همکاران سیستم، به روزرسانی قیمت کالاها به سهولت و در سریع‌ترین زمان ممکن، حتی در هنگام فروش، امکان‌پذیر است. این نرم‌افزار در سه نسخه پایه، استاندارد و پیشرفته در دسترس است.

5. نرم افزار حسابدرای سوپرمارکت معین

نرم افزار سوپرمارکت معین

نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت معین دارای ویژگی‌هایی از قبیل افزایش قیمت فروش تمامی کالاها به صورت درصدی، هشدار نقطه سفارش، امکان فروش سریع به صورت بارکدی و لمسی، قابلیت اتصال به ترازو، و امکان ثبت پیک و فروش تلفنی است. این نرم‌افزار یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای سوپرمارکت است.

6. نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت پارمیس پرو

نرم افزار سوپرمارکت پارمیس

نرم‌افزار حسابداری پارمیس پرو برای استفاده در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها طراحی شده است و امکاناتی همچون ثبت، اصلاح و چاپ فاکتورهای خرید و فروش، عملیات حسابداری، مدیریت کالا و انبار، ثبت و مدیریت عملیات بانکی و همچنین امکانات کاربردی و ظاهری زیبا که با نیازهای یک سوپرمارکت همخوانی دارد، را فراهم می‌کند.

مطالعه بیشتر: دریافت دموی رایگان نرم افزار حسابداری پیمانکاری

7. نرم‌ افزار سوپر مارکت پارسیان

نرم افزار سوپرمارکت پارسیان

نرم‌افزار سوپرمارکت پارسیان، که توسط گروه پارسیان حساب تولید شده است، یکی از نرم‌افزارهای بسیار محبوب در صنعت سوپرمارکت است. این نرم‌افزار با امکاناتی همچون درج پنج قیمت برای هر کالا، افزودن کالا با استفاده از بارکد، اعمال تخفیف ردیفی، ثبت قیمت پیش‌فرض برای کالا، تغییرات لحظه‌ای در قیمت، و سایر امکانات گسترده، به مالکان سوپرمارکت‌ها در مدیریت کسب‌وکارشان کمک می‌کند.

8. نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت هوشمند نوین

نرم‌افزار سوپر مارکت هوشمند نوین

نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت هوشمند نوین، به طور ویژه برای تامین نیازهای سوپرمارکت‌ها طراحی شده است. این نرم‌افزار امکاناتی همچون ثبت و چاپ فاکتورهای خرید و فروش، قابلیت اتصال به کارتخوان بانکی و بارکدخوان، و همچنین امکانات کاربردی و ظاهری زیبا را فراهم می‌کند که مناسب برای مغازه‌ها است.

امکانات این نرم‌افزار شامل معرفی کالا به صورت نامحدود در سه سطح، تعریف تخفیف‌های متنوع در بازه‌های زمانی متفاوت برای کالاها، و همچنین اخطار در مورد کالاهایی که با ضرر یا سود کم در حال فروش هستند و… می‌باشد.

9. نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت مکسوس

نرم‌افزار سوپر مارکت و هایپرمارکت مکسوس

نرم افزار حسابداری سوپرمارکت و هایپرمارکت مکسوس، با بهره‌مندی از سیستم صندوق فروشگاهی و مکانیزه، به صاحبین فروشگاه‌ها امکان مدیریت امور مالی و حسابداری را فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های این نرم افزار حسابداری هایپرمارکت مکسوس، بر پایه بارکد بودن آن است؛ که باعث تسهیل در تمامی فرآیندهای مالی و حسابداری می‌شود. این نرم‌افزار امکان انجام تمامی عملیات از صدور یک فیش ساده تا تهیه گزارشات مالی سالیانه را به راحتی فراهم می‌کند.

10. نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت چرتکه

نرم‌افزار حسابداری سوپر مارکت چرتکه

نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپرمارکت و سوپرمارکت چرتکه با توجه کامل به نیازهای این صنف طراحی شده است. یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار عدم نیاز به نصب و راه‌اندازی در کامپیوترهای شخصی و امکان ثبت کالا و استفاده از بارکدخوان است. این نرم‌افزار امکان تعریف نامحدود کالاها در سطوح مختلف و تعیین قیمت و مشخصات برای کالاهای هر سطح را فراهم می‌کند، همچنین امکان ثبت کالای مرجوعی و ضایعات، گزارش‌دهی‌های متنوع و مدیریت فروشندگان و بازاریاب‌ها از جمله امکانات این نرم‌افزار می‌باشد.

11. نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت کیان پرداز

نرم‌افزار حسابداری سوپر مارکت کیان پرداز

نسخه سوپرمارکت از جمله پرفروش‌ترین نرم‌افزارهای گروه نرم‌افزاری کیان پرداز محسوب می‌شود و برای هایپرمارکت‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی مناسب است. این نرم‌افزار دارای ویژگی‌هایی همچون محیط ساده، کاربر پسند، و امکانات مهم و کاربردی است. نرم‌افزار سوپرمارکت کیان پرداز در چهار نسخه متوسط، تکمیلی، پیشرفته و شبکه عرضه شده است.

12. نرم‌ افزار ویژه فروشگاه‌های و هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای نیکان

نرم‌افزار ویژه فروشگاه‌های و هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای نیکان

برنامه‌های نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت و هایپرمارکت نیکان به عنوان یک راه‌حل کامل برای نیازهای کسب و کار فروشگاه‌ها ارائه می‌شوند. با استفاده از سیستم فروش فروشگاهی نیکان، به سرعت به موجودی و قیمت کالاها دسترسی پیدا کنید و دید کاملی از میزان فروش فروشگاه خود داشته باشید. سیستم حسابداری این نرم‌افزار نیز تمام تعاملات مالی را بررسی و ثبت می‌کند، به شما امکان تجزیه و تحلیل گزارش‌های سود و زیان کسب و کارتان را به راحتی می‌دهد.